Lättpåverkad

På jobbet sitter jag bredvid en väldigt märklig man. Ena dagen (oftast) pratar han knappt med mig, muttrar till svar om jag ställer en fråga och svär åt allt och alla. Nästa dag är han normal (normal för att jobba i den gruppen), kanske till och med lite trevlig. Vad som retar mig mest med hans beteende är att jag har märkt hur mycket det påverkar mig. Jag tycker faktiskt ganska mycket om den människan han är under sina normala dagar. Övriga dagar blir jag irriterad, frustrerad och rent ut av förbannad. Detta tar jag sedan med mig hem och låter det påverka min lediga tid. Usch, blir sur bara jag tänker på det. Sambon tror att han har någon personlighetsstörning, jag tror mest att han är bitter.
Är det någon som varit med om något liknande? Hur ska jag göra för att inte låta mig påverkas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0